lördag 21 januari 2012

Saturday Night's Alright

Är för övrigt inne i en - högst oväntad - Elton John-period. Detta hänger intensivt samman med att han är huvudansvarig för filmmusiken till "Gnomeo & Juliet".

Det ska erkännas, jag hade hört en del dåliga saker om den filmen innan, så jag började titta på den med låga förväntningar. Kanske var det just därför jag tyckte den var helt okej. Faktiskt. Den är skitsnyggt gjord. Handlingen är visserligen formulär 1A, men där finns några bra sidokaraktärer och en del grejer som fick åtminstone mig att skratta (i synnerhet reklamen och beställningen för gräsklipparen "Terrafirminator" (vars röst görs av Hulk Hogan)).





Gillar du animerade filmer och/eller Shakespeare, så tycker jag den kan vara värd en titt. Mitt betyg: 3 av 5.

PS.
Rubriken är GIVETVIS en referens till Elton Johns superhit "Saturday Night's Alright (For Fighting). Spotify | Youtube
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar