fredag 16 september 2011

This is the new shit

Vår hjälte har efter en - för plånboken - blodig kamp återvänt hem i triumf, med flera värdefulla juveler att fördriva den långa, mysiga och mörka hösten med.

Hösten är kraftigt underskattad. Näst efter sommaren är det min favorit bland de fyra årstiderna. Nu när det blir kyligare i luften och mörkare om kvällarna får man äntligen, med gott samvete, börja mysa ner sig i soffan igen. Dessutom återser man gamla fina vänner som herr Varm O'boy och familjen Soppor.

Mörka kvällajävlar är också optimala för såntdär tv-spels-spelande. I förberedande syfte gjorde undertecknad därför en miniraid bland stadens spelbutiker under gårdagen. Dessa är spelen jag kommer ägna en stor del av hösten åt:

NHL 12
Jag älskar NHL-spelen. Så är det bara. Det är en ömsesidig kärleksaffär sedan jag för första gången kom hem med ett av EA Sports flaggskep - NHL 94 till SNES. Även om det i mångt och mycket är samma spel år efter år, så sker det alltid en del justeringar. Bland nyheterna detta år är ny fysikmotor, vilket möjliggör fler och hårdare tacklingar - samt att målvakterna numera faktiskt också går att tackla.



Mafia 2 (begagnat)
Här gick jag helt på magkänslan. Jag fick helt enkelt för mig att detta borde vara en blandning av Grand Theft Auto och The Godfather. Det lilla jag spelat hittills tyder på att, ja, jag var nog inte helt off.




Dragon Age: Origins (begagnat)
Så många har sagt så mycket gott om detta spel, och är det något jag saknat till min PS3:a så är det ett bra RPG. Så, what the hell. Har bara spelat det en kort stund, men so far så kan jag väl säga att det kommer läggas mycket timmar på detta. Valmöjligheterna både vad gäller storyn och karaktären gör att det kan spelas flera gånger också.
De som känner mig blir kanske inte helt förvånade över att jag - såhär första gången - testar att spela en dvärg av nobel börd. Lodis heter han, och han är inte alltid snäll. Faktum är att jag spelade Diamond Quarters nästan exakt som snubben som skrev den här forumposten.
Stackars Gertek.


Extra plus att man ljudsätter en trailer med Marilyn Manson!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar