söndag 7 augusti 2011

Måste vägen till Curaçao gynga så?

En rekapitulering av den gångna veckans händelser, och så betygssätter bloggägaren sommaren 2011.

Veckan har haft en synnerligen stark spelkaraktär. Jag och mr K har exempelvis spelat Sid Meier's Pirates! och NHL 11 under ett par svettiga kvällar. Det förstnämnda spelar jag intensivt i perioder, men man tröttnar på det efter ett tag. När man väl hittat alla skatter, besegrat alla pirater, hittat alla förlorade släktingar, hämnats på Marquis Montalban och gift sig med guvenörens dotter så dröjer det inte länge förrän man tröttnar på att köra kryddor till försäljning i Curaçao.

NHL 11 kan man däremot spela hur länge som helst. Numera finns så många spellägen och utvecklingsmöjligheter av både spelare och klubb att man aldrig behöver ta pauser.

I torsdags var jag i Nybro för en heldags spel av bland annat Arkham Horror, Zombies!!! och Fluxx. Veckan avslutades med brädspel (Battlestar Galactica och Bang!) hemma hos Björn.


Ett tämligen genomgående tema i brädspelen är inslaget av djävulskap. Arkham Horror bygger på samarbete mellan spelarna, men alla övriga innefattar olika grader av bedrägeri, backstabbing och haha-nu-sabbar-jag-för-dig. Säger det något om mig och mina vänner? Att vi är ytterst vanliga och mänskliga, kanske?

Jag har även ägnat mig åt en kalmaritisk folksport, nämligen att sitta och picknicka och tjuvlyssna på utomhuskonsert - i detta fall Takida & Europe i Kalmarsundsparken i fredags. Den på 7Eleven inköpta engångsgrillen var lika användbar som den konstgjorda blindtarmen, men som tur var fanns det andra, fungerande, grillar att snylta av.

I morgon börjar arbetet igen. Men efter en semester som varit 5 av 5 (blir lätt så när den innefattar ens egna bröllop) så känns det faktiskt bara bra att hoppa in i ekorrhjulet igen. Det gäller att sluta på topp, förstår ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar