torsdag 14 juli 2011

Up against it*

Ett inlägg vari vår ärkehjälte kortfattat och elegant sprider viktig information kring sitt privata leverne, samt framtidsplaner.

När jag och frugan gifte oss önskade vi oss pengar till en bröllopsresa. Tack vare generösa släktingar och vänner har vi nu bokat en sådan. Två veckor i Kreta kommer det att bli. Flygrädslan får väl hanteras med hjälp av alkoholstarka drycker ("*the higher you fly, the further you fall...").

I dag kom antagningsbeskeden till höstterminen. Jag har sökt, och faktiskt blivit antagen, till A-kursen i Nationalekonomi vid Mittuniversitetet. Nej, jag tänker inte flytta, det är en distanskurs på halvfart.

Eftersom finansministern satt bilden av hur svenska nationalekonomer ska se ut så kommer jag nu tvingas börja odla hästsvans. Kursen lär för övrigt också få hanteras med hjälp av alkoholstarka drycker. Jag har ingen känsla för matematik. Det var för utmaningens skull jag sökte, och det ska bli mycket intressant att se ifall jag klarar det.

1 kommentar:

  1. first of all, jag ser fram emot att se dej i hästsvans. jag tvivlar inte på att du fixar utbildningen. och nu till den viktiga delen: när drar ni?

    SvaraRadera