måndag 11 juli 2011

Accusations, lies

Vari vår hjälte berättar om en händelse från bröllopsfestligheterna.

Under bröllopsmiddagen (nämnde jag att jag numera är gift?) hölls flera fina tal, och det var överhuvudtaget den bästa kvällen/dagen i mitt liv. En händelse sticker dock ut lite extra. Det var vid efterrätten, som toastmastern läste upp följande telegram:

TELEGRAM

Kära brudpar, och alla bjudna gäster!
När ni nu sitter där och roar er, skänk då en tanke till oss objudna, ratade, bortglömda, som inte fick vara med ikväll.
Vi som i det längsta och orimligaste väntat på en inbjudan, men som nu insett att ingen sådan kommer.
Vi kan bara lyckönska er och hoppas att ni slipper den folkpartistiska inkvisitionen!

JB

Strax efter att detta lästs upp hördes ett våldsamt högt introljud, och fyra rödklädda inkvisitorer rusade in i festlokalen:

De var givetvis där på grund av undertecknad. Jag blev framsläpad och anklagad för ett miljöpartistiskt leverne (eftersom jag äter kollektivt, sopsorterar och äter grönsaker). För att tvinga ur mig en bekännelse torterade de mig med mjuka kuddar och en bekväm fåtölj.

Kanske världshistoriens bästa wedding-crash. Jag blev totalt paff, överraskningen var total. Gästerna tyckte det var hysteriskt roligt, och Mattias, Rogers, Henriks och Andreas chockkupp blev kvällens snackis. Att deras present därtill är så omfångsrik att den inte ens ryms i spritskåpet uppskattas särskilt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar