onsdag 29 juni 2011

Show me your teeth

Ett inlägg vari en rejäl demon, boende inuti vår hjälte, kommer till tals

Hej gott folk! Jag är Karies Tandtrollsson, och jag har ägnat sista halvåret åt att förstöra en halv visdomstand. Nu är nerven blottlagd och smärtar något oerhört hos ägaren. Höhöhöhöhö! Är jag inte vidrig, så säg? Det ryktas om att han som äger tanden tänker låta dra ut den, men det finns andra visdomständer och andra ytor där han inte når med tandborsten!

Höhöhöhöhö! Sömnlös ligger han om nätterna och vrider, vänder och svär. De ljusa timmarna käkar han Ipren i väntan på den bokade tiden. Det kan han ha, efter att ha mördat så många av oss genom åren. Hans tänder har visat sig omöjliga att penetrera - tills dessa välsignade visdomständer genom Kariesgudens försorg föddes fram genom Det Stora Rosa, höhöhöhö!

Nu ska jag tillbaka till gruvorna. Vi planerar en kraftfull expansion framöver. En del anser att vi borde evakuera visdomstanden inför Det Stora Rycket. Till dessa trolösa säger jag bara: Mot evigheten, med blottad nerv!

2 kommentarer:

  1. Nämen, aj! :(

    Hoppas du får en tid fort! Jag fick en remiss i mars men har fortfarande inte hört något från dem. Sedan är inte mina visdomständer i akut skick heller, så du blir nog av med äcklet snabbare!

    SvaraRadera
  2. Har fått en tid den 12:e, då åker den. Till dess får Karies Tandtrollsson härja fritt, fast han blir förhoppningsvis störd av all Ipren och Alvedon jag stoppar i mig.

    SvaraRadera