lördag 18 juni 2011

Nu är det lördag igen

Vår hjälte svamlar osammanhängande om ditt, men framförallt om datt.

Lördag är fridag. Då får man äta vad man vill. Så här sitter jag och äter corn flakes med mjölk. Sedan? Det har väl inte Ni med att göra? Nåväl, sedan skall jag bege mig till salongen, ta mig en ruskigt rejäl virrepinne, vars syfte är att fösa mig i säng.

Lyckligtvis har min extrema paranoia släppt. Det som sker, det sker. Que Sera, Sera. Se a vida é. Carpe Jugulum. Et cetera. Achtung.

Det där bröllopet rycker allt närmare. I dag har vi träffat våra toastmasters och gått igenom schemat för kvällen. Vi besökte också själva vigselplatsen och bestämde hur vi skulle stå våra platser (toastmasters ska även fungera som musiker vid vigseln). Fästmön ska släpa dit sina tärnor och visa hur det ser ut, och själv ska jag ha ett allvarligt snack med vigselförrättaren (som alltså inte är Johnny Petersson).

En tänkbar demon i dessa sammanhang är vädret. Vigseln sker utomhus. Eller rättare sagt, förhoppningsvis utomhus. Vi har en plan B vid ösregn, då sker hela klabbet inomhus.

Nu ni, nu ska jag sova sött. Jag har en gnagande känsla av att morgondagen kommer bli rätt slitsam.

PS.
Det är dyrt att gifta sig. Jag tänker aldrig göra om det. Vilket i och för sig är själva poängen med att gifta sig.
DS.

PS 2.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
DS 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar