lördag 28 maj 2011

Parallel Universe

Ett inlägg vari vår hjälte påannonserar ett nyfött behov av dualitet,
och ger innehållsmässiga löften ingen dödlig kan uppfylla.

Varför gör man sig själv otjänsten att starta upp en ny blogg? Vad driver en människa till dylika vansinnesdåd?

Jag har redan en blogg. Men i ärlighetens namn börjar jag tröttna lite på den. Så här kommer det att bli, och förmodligen blir det permanent: Här skriver jag om livet och diverse andra fasor, och på min gamla blogg kommer det bara handla om politik.

Inte så att liv och politik saknar beröringspunkter. Men båda ämnena är rätt breda i sitt spektra, och jag känner någonstans att en del grejer jag skriver och vill skriva inte passar in på en blogg som till syvende og sidst domineras av politiska skeenden.

Här blir det lika personligt, men lite mer privat. Ingen politik, bara allt annat. Musik, film, böcker, fotboll, tv-spel, vardagsupplevelser, meningen med livet, extraordinära berättelser om onämnbara fasor och precis vad som helst, ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar